آموزش دوخت کاور مبل
نوشته شده توسط : تیم محتوا

دوختن کاور مبل بهترین راه برای حفظ تمییزی مبل مخصوصاً مبلمان راحتی است، باتوجه به اینکه تعویض پارچه مبل و رویه کوبی هزینه بالایی دارد و به صرفه نیست که بخواهیم هر سال این کار را انجام دهیم. البته روکش مبل، فقط برای جلوگیری از کتیف شدن و خراب شدن پارچه مبلمان نیست، گاهی اوقات میتوان با یک روکش مبلمان زیبا و مدل دار، کهنگی و خرابی مبل قدیمی را پوشاند.

خیلی از افراد ترجیح می دهند که یک دوزنده کاور مبل در شیراز یا هر شهر دیگری پیدا کنند و کار دوخت کاور مبلمان را به آن بسپارند چرا که تصور می کنند دوخت روکش مبلمان کار سختی است. اما اینطور نیست و اندازه گیری و دوخت کاور مبل نیاز به مهارت خاصی ندارد و لازم نیست تا حتماً خیاط ماهری باشید.

اولین مرحله اندازه گیری تمام قسمت های مبل است تا بتوان تخمین دقیق تری از اندازه و متراژ پارچه مورد نیاز بدست آورد. سپس بایستی پارچه مناسب انتخاب کرد و در نهایت پیاده سازی الگو، برش و دوخت روکش مبل را انجام داد.

 

اندازه گیری و برش

برای اندازه گیری، لازم است مشخص کنید که چه مدلی را برای دوخت انتخاب کرده اید. در برخی مدل ها که روکش مبل یکپارچه است، کار اندازه گیری بسیار ساده است و در عوض متراژ بیشتری استفاده می شود. در مدل غیر یکپارچه که روکش قسمتهای مختلف مبل جداست، اندازه گیری کمی سخت می شود اما در نهایت پارچه کمتری استفاده می شود و کاور مبل بهتر روی مبلمان و صندلی ها قرار می گیرد.

در مدل یکپارچه (که بیشتر برای مبل راحتی کاربرد دارد)، پارچه را طوریکه پشت پارچه به سمت شما باشد، روی مبل قرار بدهید و قسمت هایی که لازم است به هم متصل شود را با سنجاق به هم متصل کنید. سپس بخش های اضافی پارچه را با قیچی برش زده و دقت کنید که دو الی سه سانتیمتر برای دوخت زاپاس در نظر بگیرید.

در مدل دوم، باید با متر بخش های مختلف را اندازه گرفته و الگوی شکل مبل را روی کاغذ الگو یا روزنامه ترسیم کنید. اگر شکل مبلمان قسمتهای منحنی زیاد دارد، کاغذ را با سنجاق روی مبل ثابت کنید و به جای اندازه گیری، الگو را مستقیماً روی کاغذ بکشید. حال الگو را روی پارچه سنجاق کرده و با در نظر گرفتن دو الی سه سانتیمتر زاپاس، پارچه را برش بزنید.

 

دوخت قسمتهای مختلف

پس از برش بخش های مختلف بهتر است که ابتدا با کوک محل های مشخص شده را به هم وصل کرده و یکبار کاور را روی مبل قرار دهید تا از اندازه بودن آن مطمئن شوید. اگر اندازه ها مناسب بود، به آرامی پارچه را بردارید و با چرخ قسمتهای کوک شده را بدوزید.

 

انتخاب پارچه مناسب کاور مبل

پارچه مناسب برای روکش مبل بایستی چندین ویژگی داشته باشد، رنگ خود را در اثر شستشو از دست ندهد، آب نرود و تغییر اندازه ندهد.

یک نکته مهم که بهتر است به آن توجه کنید، شستن پارچه قبل از برش و دوخت است؛ تا اگر پارچه در اثر شستن آب می رود، قبل از برش زدن آبرفت رخ دهد و کاورهای مبل دوخته شده، بعد از شستن کوچک نشود.

بهترین پارچه برای کاور مبل، از جنس الیاف ترکیبی در رتبه اول و الیاف مصنوعی در جایگاه دوم است. البته از الیاف پنبه ای و نخی هم میتوان استفاده کرد، به شرط آنکه حتماً قبل از برش شسته شوند چرا که احتمالاً پس از شستشو آبرفت زیادی دارند.

 

اگر فرصت یا حوصله انجام این کارها را ندارید و ترجیح می دهید برای دوخت کاور مبل از چند دوزنده ماهر کاور و لباس انواع مبلمان مشورت بگیرید میتوانید در وب سایت یا اپلیکیشن خدمت از ما ثبت سفارش کنید و به رایگان قیمت دوخت کاور مبل را جویا شوید.

در بستر آنلاین "خدمت ز ما"، دوخت و فروش کاور مبل شیراز و سایر شهرها، توسط ماهرترین دوزنده های روکش مبل انجام می شود. شما می توانید پس از ثبت سفارش، صفحه متخصصینی که به شما قیمت دوخت کاور مبل در تهران را پیشنهاد می دهند، بررسی کنید و نظر مشتریان قبلی را درباره دوخت روکش مبل ببینید.





:: برچسب‌ها: کاور مبل , آموزش دوخت کاور مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: